MF Doom

244842104_5_0yin

Toen ik 11 was, kocht ik mijn eerste twee singles Gravel Pit van Wutang en Ms. Jackson van Outkast. Daarna is er nog een korte periode geweest van Mariah Carey, Boyz II Men en Kinderen voor Kinderen.Maar mijn liefde voor hiphop kwam weer helemaal terug toen Evolution van Eve uit kwam. Ik kende het hele nummer Satisfaction van voor tot achter. Langzaam aan kreeg ik de goede smaak van goede hiphop weer te pakken en sindsdien heb ik ook nooit meer echt naar een vrouwelijke rapper geluisterd.

Anyway Ik hou dus al een tijdje van hiphop. En ja ik weet dat er hier op de wereld hele oude fossielen rond lopen die wandelende hiphop encyclopedieën zijn (zoals mijn vriendje.) En dat die wijsneuzen vast veel meer verstand van hebben van wat cool en niet cool, mainstream en underground, en goed en slecht is. Maar ik wil jullie alleen even mijn liefde voor een bepaalde rapper uit leggen. MF Doom heet hij. Metal Face Doom een brede neger met een rauwe stem die op een aparte manier over lekkere beats heen rapt. Precies waar ik van hou, ik hou van donkere diepe stemmen zoals Biggie en Hef. Daarom is het ook verwonderlijk dat ik het album van Qtip zo briljant vind. MF Doom draagt dus een gladiatoren masker je kan hem alleen zonder zien in de jaren 90 want toen was hij nog geen MF doom maar Zev Love X en zat hij bij KMD.
Zijn album met Dangermouse de producer van Gnarls Barkley heet Dangerdoom en is in samenwerking gemaakt met Adult Swim en Aqua Teen Hunger Force een fucking grappige animatie serie.Check de myspace van Dangerdoom hier het album is echt gruwelijk.

Hij komt nu met een nieuw album en heet geen MF Doom meer maar Doom. Zou dat beteken dat hij zijn masker afzet? Het album heet wel Born Like This en het komt 24 Maart uit.Noni en ik zijn in iedergeval al voorbereid met gladiatoren masker en al. Laat hem nu een keertje langs komen in Amsterdam.

Ondertussen hier zijn nieuwste nummer

En hier zijn myspace

Dieuwer

5 Responses to “MF Doom”


  1. 1 Rory 26 februari, 2009 om 2:58 pm

    Langskomen wordt lastig die gast mag wegens legale redenen de VS niet uit.. maar misschien kan hij een dubbelganger sturen :)

  2. 2 Dieuwer 26 februari, 2009 om 3:02 pm

    ja ik had het gehoord geen green card ofzo, al had ik ook gehoord dat die suikerziekte had.naja misschien maar beter, zo blijft die altijd zo’n half god voor me

  3. 3 Tinus 26 februari, 2009 om 4:20 pm

    zijn nieuwe album valt een beetje tegen vind ik voor zover ik het gehoord heb.

    nu durf ik niet meer, ik wilde fascinatie niet verpesten.

  4. 5 Anne Kromhout 17 december, 2009 om 11:27 pm

    Doom als Viktor Vaughn is z’n beste… King Geedorah op goeie tweede.


Geef een reactie

