De vrouw met de baard die borstvoeding geeft

Twee weken geleden liep ik in het  Prado.Twee weken dáárvoor liep ik in het Louvre én Musee d’orsay. Ik kan dus gerust zeggen dat ik binnen een maand alle grote kunstwerken en schilders voorbij heb zien komen. Ze waren shockerend, intrigerend, mooi of lelijk maar wat ik in het Prado zag heeft me sinds dien in z’n greep. De 16e Eeuwse schilder Ribera heeft een super ziek schilderij geschilderd! Al die schilderijen waar Jezus aan het kruis hangt zijn hier niks bij.. “The Bearded Woman Breastfeeding” is een groot schilderij waar ik maar naar moest blijven kijken.. geen idee waarom..

Hoe raar!! Is het een man? Een vrouw? Een travestiet? Wat zou het verhaal erachter zijn? Wie is die man er naast? Wat zou er met die baby gebeurt zijn?

Wie roept?

Noni Pony.

1 Response to “De vrouw met de baard die borstvoeding geeft”


  1. 1 Tinus 26 maart, 2009 om 11:25 pm

    hij was veel met ouderdom en het mooie van het lelijke bezig, thats all i know.


Geef een reactie

