Fringes everywhere!

image40
Een tijdje geleden ontving ik de Museumjaarkaartmagazine in de bus, en daar las ik iets over blabla fringes in het Zeeuws Museum, het bleef allemaal niet zo hangen wat er stond maar de afbeeldingen boeiden me wel. Helaas dacht ik ook ehm, Zeeland is ver. 

Een minder lang tijdje geleden was ik bij 290 square meters en daar zag ik een te vet jasje van Henrik Vibskov. De (superaardige!) verkoper wees me op meer van zijn stukken en het varieerde echt van indianen shit tot clownesque sokken en superbasic shirts. De verkoper vertelde me over de beste man achter de prachtig vervaardigde stukken en dat Vibskov naast het maken van kleding zich ook bezig houdt met het maken van kunst. De verkoper mompelde hmmzeeuwsmuseumwhhmmehjh en ik dacht aan het stukkie wat ik had gelezen over fringes want: cool stuff + zeeuws museum = The Fringe Projects. Leek mij.

The Fringe Projects is een project van de modevormgever Vibskov en Andreas Emenius, grafisch vormgever. De Deen en de Zweed werken sinds 2007 aan het project, reeds bestaande uit tien verschillende werken die allemaal op een of andere manier fringes (franjes, voor de Hollanders) bevatten. Het Zeeuws Museum stelt de projects ten toon, geïntegreerd in de vaste collectie of als autonome werken. Totally cool en ik kan er nog veel woorden aan wijden maar check gewoon zelf de site en/of de tenstoonstelling. Ik ga in ieder geval overwegen toch maar een dagje aan deze trip te wijden!

frontview

The Fringe Projects t/m 7 Juni 2009 in het Zeeuws Museum, Middelburg.

Robin

3 Responses to “Fringes everywhere!”


  1. 1 J.C. 10 april, 2009 om 2:36 pm

    gelukkig woon ik meer in de buurt want het ziet er dope uit!

  2. 2 dieuwer 10 april, 2009 om 4:44 pm

    haha cool!ja ido is een baas weet zoveel van zijn producten


  1. 1 Fringes everywhere! Trackback op 10 april, 2009 om 2:34 pm

Geef een reactie

