The Cool Kids – Gone Fishing

 

download_header_02

Ik heb het echt geprobeerd. Het begon met proberen te herinneren welke twee nummers ik ook alweer zo ontzettend lekker vind van The Cool Kids. Daarna proberen om negatieve reviews te vinden, die er niet waren. Vervolgens toch maar geprobeerd hun nieuwste mixtape te downloaden “Gone Fishing”, vooral na alle spam op Twitter. En toen kwam het grote Proberen, het proberen om niet te haten, om het leuk te vinden en vooral het proberen om alle 21 nummers af te luisteren. Nou moet ik zeggen dat het me gedeeltelijk is gelukt. Ik vind het niet vreselijk en ik kom ook zo tot een nummertje of 11.

Kijk. Chuck English en Mickey Rocks zijn niet perse slechte rappers, er zijn heel wat minder getalenteerde gozers bezig op het moment en ook voor de lekkere domme beats ken ik geen afschuw. Geef me een Young Yeezy of een Mike Jones (back in the days weliswaar) en je herkent mij niet meer terug (zilverfolie tand alles). Toch doet dit het niet voor mij, The Cool Kids. Er is geen sprongetje in de lucht, niet die extra harde trap op de fiets, geen impulsieve hoofdknik, geen glimlach, geen gehuil. Gewoon een beetje niks. Een beetje slaap.

Nu moet je niet denken dat ik alleen maar haat om het haten, er staan wel een paar lekkere nummers op. Ik noem een Jump Rope, een Knocked Down, een Pennies (remix met niemand minder dan Luda-“Luda”-cris). Alleen kom ik die godvergeten mixtape gewoon niet door, 21 tracks is teveel, teveel van hetzelfde! Als een zee zonder golven, als Paris Hilton’s buste. Vlakte. De vlakke beats en hun vlakke stemmen zorgen voor een eentonigheid waar je u tegen zegt. Neen, mijn kopje thee heeft een andere inhoud, lekker sterk bakkie met geflipte kruiden enzo!

Nog niet de mixtape gehoord? Download hem hier! Al in je bezit? Tell me what you think!

Cath.

3 Responses to “The Cool Kids – Gone Fishing”


  1. 1 JATIUCA 13 mei, 2009 om 6:59 pm

    Niks mis met de borstjes van paris. Vind ze wel chill

  2. 2 Cath 14 mei, 2009 om 12:05 am

    iets om vast te pakken is anders..

  3. 3 J.C. 14 mei, 2009 om 2:21 pm

    ik snap wel wat je bedoelt, het is niet muziek die ik 24/7 kan luisteren maar over het algemeen vind ik het wel een chille mixtape eigenlijk!


Geef een reactie

