Rondje frans

Soms, maar eigenlijk heel vaak zijn de dingen die je het vaakst beluistert heel gewoon voor jou. En dan vergeet je nog wel eens dat het misschien helemaal niet bekend is bij het grote publiek.

Zo ook Au Revoir Simone. Ik kwam het eerst in aanraking met ze in 2007, toen ze een remix voor The Teenagers hadden gemaakt. Ze doen me het meest denken aan de meisjes uit de Virgin Suicides. Zo vrolijk en mooi maar soms ook een beetje tragisch.Ze zijn stiekem helemaal niet frans maar Amerikaans en bestaan als sinds 2003. Ze hebben dit jaar een nieuwe cd uitgebracht “Still Night, Still Light. ” en die hebben we hier voor je. Ik vind ze helemaal te gek, lekker relaxte muziek die bij elke mood past. En ze hebben net als Angus en Julia hele mooie clips:

 

781335205_lFoto door Karl Lagerfeld(!)

En als tweede heb ik nog Rock&Roll voor je. Dit is een rockband uit Parijs die echt heerlijke rock&roll muziek maakt. Het grappig is, een paar jaar geleden was ik in Parijs waar de gitarist van de band me aansprak. We begonnen een gesprek en toen liet ie’ vallen dat hij in een band zat. Die Rock&Roll heet. Dus ik googlen, maar dat is een naam die nogal moeilijk te googlen is. Maar uiteindelijk gevonden en ik vind ze te gekkk. Je ziet bijna nooit franse rock, ze zijn fashionable en good looking en hierdoor zijn ze zo populair. Helaas hebben ze een feature in The Hills gehad in een episode waar Lauren naar Parijs gaat en zet Matthias zichzelf nogal voorschut. Maar goed, iedereen maakt wel eens fouten. Nou genoeg geschreven, ga gewoon naar de myspace en luister.

Liefde liefde liefde.

Noni Pony.

 

 

1 Response to “Rondje frans”


  1. 1 Stephan 22 juni, 2009 om 7:11 pm

    De link is doood… :(


Geef een reactie

