Keep Me Hanging On

kateBIG1402_468x550

Een jaar geleden was ik met Zoe naar een The Supremes plaat aan het luisteren toen ik verliefd werd op Keep Me Hangin On. In mijn liefde zat veel herkenning, want waar kende ik dat nummer toch van? Ik heb stad en land afgezocht maar kon maar niet dat warme gevoel van herkenning weerleggen. Gisteren had ik dit weer met de fucking prachtige versie van Michael Jacksons Human Nature door John Mayer. Toen ben ik vanmorgen gaan zoeken, en daar was die dan: Nas- It Ain’t Hard To Tell. YES! Dat was ie inderdaad het nummer wat ik van mijn 14de tot mijn 15de levensjaar grijs heb gedraaid op mijn mp3 spelertje welliswaar maar toch. Geen wonder dat er zoveel gevoelens in mij naar boven kwamen. Dit is mij trouwens ook een keer verteld op school dat je soms zo’n warm gevoel van muziek kan krijgen omdat je iets herkent. Net zoals je met geuren kan hebben.

Enfin genoeg MEM gelul, hoe ben ik nu achter deze samples gekomen? Er zijn genoeg internet en muziek nerds die een site bijhouden van alle samples die ooit gebruikt zijn maar deze is echt de fijnste. Who Sampled geeft per artiest aan door wie hij gesampled is of wie hij sampled, je kan ook zoeken op jaar. Als je dan op een nummer drukt zie je 2 youtube filmpjes die precies aangeven bij welke minuut de sample komt. Ik herkende in Keep Me Hangin On dus het stukje vanaf 2.44 van dit nummer. 

Dieuwer

0 Responses to “Keep Me Hanging On”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

