MC Ren on the microphone

nwapic

Once upon a time was ik bij een optreden van Ice Cube in de Paradiso. Het was de eerste keer dat ik hem live zag en ik was er helemaal ondersteboven van. Nog steeds beschouw ik dit als 1 van de beste optredens die mijn ogen en oren hebben mogen meemaken, magisch is het woord. Op een gegeven moment deed Ice Cube zijn herdenkingsrondje en MC Ren kreeg weliswaar meer grote mannen geschreeuw van het publiek dan Dre (luister zelf maar). Een verassing want MC Ren is nooit echt het paradepaardje van N.W.A. geweest, ook daarna waren het toch vooral Ice Cube en Dr Dre die in de spotlights stonden en Eazy die door zijn dood in de hemel werd geprezen. Nu moet ik de beste man niet tekort doen, in de jaren 90 heeft Mr Ren Forest Ren wel degelijk een platinum plaat gescoord met “Kizz My Black Azz” (geniale titel) en nog een paar redelijk succesvolle albums uitgebracht. Maar het is al een tijd, zo’n 10 jaar, stil rondom de mc. Die tijd is nu misschien wel over, de geruchten gaan namelijk dat Mc Ren dit jaar een album met de -toepasselijke- naam “Renincarnation” gaat uitbrengen! Ik ben benieuwd, benieuwd of Mc Ren nu in het jaar 2009 zijn shine pakt en niet de Dr. Dr-Detox-truc doet en ons nog jaren laat wachten.. Fingers crossed.

Cath.

0 Responses to “MC Ren on the microphone”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

