“It’s indie rock&roll for me”

Naast franse house hou ik eigenlijk ook heel erg van Indie rock&roll. Ik heb er alleen nog nooit over geschreven op Rassionmag. Daar komt vanaf nu verandering in! Ik zal proberen om eens in de zoveel tijd een update te geven van leuke bandjes die ik ontdek, leuke oude bandjes die komen optreden of een nieuwe cd hebben. (Het zal niet altijd lukken, maar het liefst met download ofcourse)

De eerste van vandaag is een niet geheel onbekende maar wel een hele leuke vanuit onverwachte hoek. Naast de Scarlet Johansson gewoon een super lekker wijf is kan ze ook nog leuk zingen! (dat acteren laten we even achter wegen)

Samen met Pete Yorn heeft ze een cd uitgebracht “the break up”. Een erg fijne combinatie! Ik heb eigenlijk haar debuut album nooit beluisterd, misschien toch nog maar even doen!

MYSPACE

The Cinematics, niks op aan te merken-typische indie muziek uit Glasgow. Gewoon leuk voor in je playlist die stiekem toch wel potententie hebben om heel groot te worden. Ze zijn namelijk al een jaar of 3-4 bezig maar zijn er nog steeds. Ze treden 13 september op in ’t Patronaat te Haarlem.(€8,-)

MYSPACE

Noah and the Whale is niet zozeer rag muziek. Het is wel muziek die heel goed samen gaat met wat lezen, strand liggen, tandenpoetsen en meer van dat soort activiteiten. Volgens mij hebben ze twee cd’s uit waarvan The First Days Of Spring de laatste is.

Nummers kun je beluisteren op MYSPACE. En en en, 21 september in de Melkweg! (€12,-)

I can’t get over my old flame i’m still in love with.. (Emily Kane) Art Brut. Een hele oude al maar oh zo goed! Dat accent, die gitaren, de drums, i just love it! Hebben een paar maanden geleden een nieuw album gedropt “Art Brut vs Satan“. Een en al vrolijkheid en energie, ik luister er na al die tijd nog steeds regelmatig naar! En ook Art Brut moet optreden binnen kort, namelijk 4 september in Rotown. (€12,-)

MYSPACE

oja, mijn allerallerallerlievelings indieband The Libertines wordt misschien weer een nieuw leven ingeblazen! Pete Doherty wilt zodra Carl B het ook wilt optreden op de engelse zomer festivals van 2010.. That’s like the best news ever!

Noni Pony.

0 Responses to ““It’s indie rock&roll for me””



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

