OI! It’s Awaydays!

Ik kan zó vreselijk genieten van engelse gangster/drugs/voetbal films en dan het liefst zonder ondertiteling. Echt, je kan me er voor wakker maken! Ik ben dan ook altijd heel erg blij als ik er weer een ontdek. En dat gebeurde laatst; Awaydays. De film gaat over voetbal en scumbags maar eigenlijk ook over een vreemde relatie tussen vrienden.

Klinkt erg interessant.. de film valt helaas wel wat tegen. De karakters worden niet echt uitgediept en dit is jammer. Ik vind de karakters en locaties wél beter gescout dan in films als Green Street Hooligans (oef, Charlie Hunnam is veeeeel te knap om een ruige hooligan te zijn) en Football Factory (Te veel clubs). Er kwam, oh zo toepasselijk, muziek van Joy Division en Ultravox voorbij.

Ik wil gewoon rauwheid en dat krijg je bij Awaydays.

Noni Pony.

1 Response to “OI! It’s Awaydays!”


  1. 1 Karbonkel 7 september, 2009 om 4:29 pm

    Hij viel mij ook een beetje tegen. Wel een aardige film maar The Football Factory blijft toch de beste…


Geef een reactie

