The Disposable Memory Project

Vroeger, niet rond 1956 maar rond 1997 vond ik niet in Disneyland, maar in de Drievliet een wegwerp camera. Ik stond toen voor een keuze: Of ik laat ‘m liggen, of ik neem ‘m mee en ontwikkel de camera.  Ik deed het laatste en het was een super spannend uur terwijl ik moest wachten terwijl de camera  ontwikkeld werd. Er stonden foto’s op van een super saaie familie van twee ouders en twee kinderen van een jaar of 4 en 7 die “gezellig” een dagje uit waren. Tien gulden weg gegooit. Maar spannend was het wel. En blijkbaar ben ik niet de enige met dit soort vreemde acties. The Disposable Memory Project is een project waarbij ze overal ter wereld wegwerp camera’s achterlaten, in de hoop dat de camera’s veel avonturen beleven en uiteindelijk weer terug komen bij die website. Ik vind het een heel erg tof idee en leuk dat dit soort projecten ook echt werken! Er is ook een camera achter gelaten in Amsterdam. Die camera is vervolgens via Haarlem naar Heemstede en uiteindelijk na 5 maanden in Rotterdam gevonden. Hoe bizar!

Noni Pony.

0 Responses to “The Disposable Memory Project”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

