The Fall

Gisteren heb ik een van de beste films van de afgelopen tijd gezien, hij komt uit 2006 en ik had er nog nooit iets van gehoord. Wat mij totaal verbaasd aangezien de film zo ontzettend prachtig is.

Het verhaal speelt zich af in de jaren 20 van Los Angeles, de film industrie komt net op en een gewonde stuntman ligt in het ziekenhuis. Als hij op een dag bezoek krijgt van een jong meisje die ook in het ziekenhuis ligt met een gebroken arm begint de film pas echt. Hij verteld haar een prachtig verhaal van 5 bandieten die een groots avontuur beleven, door zijn emotionele fragiliteit en de nieuwsgierigheid van het meisje wordt het een ontzettend interessant sprookje.

Het acteer werk van het kleine meisje is zo ontzettend briljant,  de sets, overgangen in het beeld en de sfeer van de film zijn adembenemend. De vibe doet me heel erg denken aan die andere sprookjesachtige top film: Pan’s Labyrinth. Ik snap sowieso niet waarom ik jullie een soort van om aan het praten ben, want als je alleen al de eerste paar seconde van de film ziet weet je dat je het nooit af zou zetten.The Fall is een film van David Fincher en Spike Jonze.

Dieuwer

4 Responses to “The Fall”


  1. 1 filmmannetje 17 november, 2009 om 5:27 pm

    Het is een film van Tarsem Singh. Spike & David hebben er alleen wat geld ingepompt zodat de film uitgebracht kon worden

  2. 3 Dieuwer 17 november, 2009 om 5:49 pm

    aah thanks film mannetje dat wist ik helemaal niet. stom dat er dan zo duidelijk op de poster en op het begin spike en david staat.

  3. 4 Anne Kromhout 17 december, 2009 om 11:18 pm

    Deze film is geen origineel verhaal van Tarsem/Dan Gilroy.

    T verhaal is gebaseerd op de Roemeense film Yo Ho Ho uit 1981.

    http://www.imdb.com/title/tt0278827/


Geef een reactie

