Precious

Ik heb een hele aangrijpende film gezien die me zo aangreep dat ik erover moet schrijven. Precious is een verhaal over Claireece “Precious” Jones, een zestienjarig Afro-Amerikaans meisje geboren in Harlem, in een keiharde omgeving. Het leven lacht haar niet bepaald toe: thuis loopt ze op eieren om te vermijden dat haar moeder haar mishandelt. Haar leven verandert als ze de kans krijgt over te stappen naar een alternatieve school. Daar komt ze onder de hoede van Ms. Rain, een vrouw die haar begrijpt en haar laat voelen dat ze bijzonder is en talenten heeft. Hier begint Precious haar nieuwe toekomst weg van de duisternis, de pijn en liefdeloze omgeving en neemt ze haar jonge leven in eigen hand.

Eerst dacht ik: “Oprah als co-producent en acteurs als Lenny Kravitz en Mariah Carey, zal wel een hype zijn.” Maar de film is echt goed. Hij heeft drie  prijzen gewonnen op het Sundance Film Festival en dat zegt toch iets. Plus de trailer is zo zielig dat je er bijna van gaat huilen. En gelukkig vonden de mensen die commenten bij youtube dat ook. Na deze film denk je in ieder geval heel anders over tienermoeders en dikke mensen. Maar je wilt Precious vooral knuffelen. Vanaf morgen in de bios!

1 Response to “Precious”


  1. 1 Eva 6 december, 2009 om 7:14 pm

    Ik moest hel hard huilen bij deze film (en ik huil nooit bij films!) dus zeker een aanrader!


Geef een reactie

