Next Level: Alex Sturrock

IK HOU HIERVAN. God, wat hou ik hiervan. Alex Sturrock is Brits en fotograaf. Deze combinatie zorgt voor topplaatjes, niet alleen is Alex een expert in het maken van clean-cut, commerciële, doch interessante portretten, hij is ook een kei in het vastleggen van de English way of life. Zijn serie Nottingham is een perfecte weerspiegeling van tja, Nottingham, niet dat ik er ooit ben geweest hoor, maar ik weet zeker dat het er zo uitziet. Ook heeft Alex een serie portretten gemaakt in nachtbussen. Interessante keuze, ik weet uit ervaring dat er heel wat mongolen in de  Engelse nachtbussen ronddwalen. Maar zijn leukste serie is toch wel ASBOS, vooral door de verhaaltjes eronder. Alex werkt o.a. voor The Observer en de Vice. Check zijn site en lees verder voor een selectie van zijn werk (voornamelijk portretten).

Cath.


1 Response to “Next Level: Alex Sturrock”


  1. 1 jvt 6 januari, 2010 om 12:21 pm

    Die kerel is te gek. Ik had hem een keer geholpen toen hij voor een klus in Amsterdam een rapper moest fotograferen, nog nooit eerder een fotograaf zo professioneel en toegewijd aan het werk gezien.


Geef een reactie

