Birds Eye View Festival

Still uit Belles Of The Black Diamond Field

Normaal ben ik niet zo actief met vrouwen emancipatie bezig maar ik vind het Birds Eye View Festival wel een heel goed initiatief. Het festival is namelijk een film festival dat films vertoont van alleen maar vrouwelijke filmmakers. Want er zijn niet zoveel vrouwelijke filmmakers. Namelijk maar 6% van alle film directors staat er op de site. Maar dit levert wel weer hele boel mooie films op met extra aandacht aan compositie en licht gebruik. Docu’s, korte films en masterclasses staan op het programma. Wat ik vooral interessant vind zijn de fashion films. Denk films van Wendy Bevan, Ruth Hogben, een mode film van Dazed Digital met Lady Gaga en een van mijn lievelings: Belles Of The Black Diamond Field door Top Shop. Het festival vind deze week plaats maar helaas in de UK, dus we hebben er niet veel aan. Gelukkig bestaat internet dus gebruik ik het vooral om op nieuwe namen te komen en daar weer werk van te checken.

Noni Pony.

1 Response to “Birds Eye View Festival”


  1. 1 ja jeetje 2 maart, 2010 om 4:24 pm

    Vrouwen zijn stom!


Geef een reactie

