Orginale

Gisternacht toen ik vol zat met neusspray en dampo kwam ik tot een ontdekking. Het nieuwe nummer van Gill Scott Heron is een cover van de blues artiest Robert Johnson. Het orginele vind ik stiekem een stuk mooier dan de cover omdat hij zo simpel en authentiek is. Al is het wel een goede cover geworden, hier een lijstje orginele nummers en covers. We beginnen natuurlijk met Robert Johnson en als je dan op “verder lezen” klikt krijg je ook meer om verder te lezen. Mooi he hoe logisch de wereld soms is.

Gill Scott Heron- Me and the Devil

The Supremes- You Keep me Hanging On

en de heerlijke jaren 70 rock versie van Vanilla Fudge

The Beatles- With A Little Help From My Friends

En ik ben persoonlijk meer fan van de Joe Cocker op Woodstock cover

The Intruders- Memories Are Here To Stay

En de briljante cover/ sample van RJD2.  Een van zijn mooiste nummers.

1 Response to “Orginale”



Geef een reactie

