Gifted Unlimited Rhymes Universal

Guru is een rapper waar ik altijd een dubieus gevoel bij had. Een rapper die zijn carriere zo briljant begon en toen best wel heel erg berg afwaarts gleed.  Spendeerde ik mijn 16 jarige dagen met Gang Starr en Guru’s Jazzmatazz, heb ik hem eigenlijk gelijk links laten liggen toen hij met Solar samen ging werken.  Naar mijn mening nog steeds terecht, hij en Premier waren een gouden team en men zegt niet voor niks ” never change a winning team.”  Met Solar was eigenlijk alles kut, en die keer dat ik hem ontmoete wekte hij ook niet meer sympathie bij mij op.  Laten we zeggen dat er van zijn “discipline” niks te zien was.  Guru is gisteren avond op 44 jarige leeftijd overleden.  En dat is zonde want het was een van mijn favoriete rappers.  De muziek die hij begin jaren 90 maakte zijn een deel van de soundtrack van mijn jeugd.  En ook al vond ik hem de laatste 10 jaar kut muziek maken, hij is er wel geweest en heeft ook pareltjes afgeleverd.  Na de jump een paar van zijn beste tracks. Wat is jou favoriete Guru nummer?

Dieuwer

2 Responses to “Gifted Unlimited Rhymes Universal”


  1. 2 nonipony 20 april, 2010 om 6:30 pm

    you know my steez!!


Geef een reactie

