Symphony of Science

Een tijdje terug heb ik het boek: “De Kleine Geschiedenis Van Bijna Alles” gekocht. Dat is zo’n boek dat je na 5 pagina’s weer even een week weg moet leggen anders ontploft je hoofd van alle nieuwe informatie.  Het gaat over hoe de wereld is ontstaan tot haar huidige punt. Ik vind het een fucking interessant onderwerp.  De Symphony of Science blijkbaar ook en koos het te mixen met een andere interesse muziek.De sound lijkt een beetje op Pogo je weet wel die Aussie die vrij vreemde muziek maakt van kleine geluids effectjes uit films. Symphony of Sciene is muziek met als hoofdpunt wetenschap daarom heen dromerige deuntjes. Laten we wel wezen het zijn geen muzikale hoogstandjes, maar ik vind het een hilarisch idee. Dit zegt de maker Josh Boswell erover:

“The goal of the project is to bring scientific knowledge and philosophy to the public, in a novel way, through the medium of music. Science and music are two passions of mine that I aim to combine, in a way that is intended to bring a meaningful message to listeners, while simultaneously providing an enjoyable musical experience. “

Het woord educatief geeft mij spontane jeuk dus ik hou t gewoon bij dat het vermakelijk is om naar kijken en luisteren. Check ’t hier.  Hieronder een van mijn favorietjes.

Dieuwer

0 Responses to “Symphony of Science”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

