Sex, blogs & Rock’n Roll

Ik ben erg gevoelig voor boekenwinkels. Zo gebeurt het meer dan eens dat ik naar binnen ga met 1 titel in m’n hoofd en naar buiten kom met meer dan 5 boeken en 3 luxe tijdschriften. Oeps, persoonlijke ontwikkeling noem ik het altijd maar. Zo ging ik vorige week weer eens een boeken winkel binnen opzoek naar het nieuwe boek van Richard Branson en kwam naar buiten met 4 andere, waaronder Sex, blogs en rock’n roll van Ernst-Jan Pfauth.

Zoals op de achterkant staat: “Dankzij bloggen leeft hij het luxe leven van een internetondernemer in Silicon Valley. Dankzij bloggen bruncht hij met de vice-president van Google, krijgt hij een baan en brengt hij – helaas – talloze zomeravonden achter een notebook door.”

En nu weet hopelijk elke Rassion lezer dat het ons niet gaat om geld, advertenties en om alles als eerste te bloggen, maar als blogger was ik toch benieuwd naar dit boek. Want zo merken we ook bij Rassion dat bloggen je kansen in het leven zeker kan vergroten.(En wacht ik stiekem ook op een mail van de vice-president van google!)

Dus zo begon ik aan het boekje en las het binnen twee dagen uit. Het is zeker leuk opgeschreven en met de nodige achtergrond informatie keurig uitgelegd, want zo goed ben ik niet thuis in technologie blogs en hun bekendheid. De beste man pakte al zijn kansen aan, ging opzoek naar kansen en benutte deze maximaal. Mooi om te lezen, zeker als je bedenkt dat dit 20 jaar geleden niet kon. En een leuk detail voor de Amsterdammers: Nalden komt er ook in voor (natuurlijk!). Eigenlijk als enige entertainment blog en er wordt lovend over ‘m gesproken met als grootste prestatie het optreden in DWDD.

Als je ook maar enigszins geïnteresseerd bent in bloggen of de blogosphere is dit boekje zeker een must read! Want het blijft een rare wereld. En trouwens, die sex en rock ’n roll valt wel mee in het boekje. Het gaat voornamelijk over meetings met internet nerds ;)

Noni Pony.

0 Responses to “Sex, blogs & Rock’n Roll”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

