Spray me maar onder!

Hoe vaak ik hier niet al over na heb gedacht. Laatst zag ik namelijk weer een bodypainter. En ik vind dit altijd zo mooi, je ziet namelijk niks disturbing en het is net alsof je kleding aan hebt. Als je zo niet naakt durft.. en het is veel goedkoper dan kleding en de mogelijkheden zijn eindeloos. Lekker creatief elke ochtend dus! Nou weet ik natuurlijk dat dit niet ideaal is, in het koude Nederland en in de drukke maatschappij maar professor Paul Luckham en modeontwerper Manel Torres uit Londen hebben een heel ingenieuze manier bedacht om kleding op je lichaam te spuiten. Best of both worlds dus!

Een vloeibaar stofje wat bestaat uit katoenvezels, polymeren en een oplosmiddel, verandert in weefsel na het aanbrengen op de huid met een spuitbus. Hierdoor vormt het weefsel zich naar de vorm van het lichaam. Door meerdere lagen aan te brengen is de dikte van het kledingstuk aan te passen. Meerdere kleuren en structuren zijn verkrijgbaar. Stel je voor dat alle haute couture ontwerpers hier mee gaan werken, dan krijg je nog meer fashion week backstage gekte! Kunst of techniek?

Noni Pony.

0 Responses to “Spray me maar onder!”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

