I love Techno 2010


Het is alweer bijna november dus staat er weer een I Love Techno voor de deur. Het jaarlijkse techno feest in gent is naar mijn mening al jaren niet meer “Techno”. Want “Techno” staat in mijn idee toch voornamelijk voor artiesten als Theo Parrish, Dave Clark, Richie Hawtin, Carl Craig en meer van dat soort mannen. Maar de laatste jaren neigt het feest vooral naar het hippere “Electro” en “House”. Niks mis mee natuurlijk, ik luister er ook wel eens naar maar wel vreemd qua naam en geschiedenis. These days is electro voor mij een verzamelnaam van alle hippe, snelle nummers die knallen. Leuk voor in de club, maar best heftig thuis. Daarom heb ik eerst een week rustig de tijd genomen om naar de compilatie cd van I Love Techno 2010 te luisteren voordat ik er wat over schreef. Gemixt door Steve Aoki is het een echte knaller die zelfs voor mij soms iets te hard is. Sommige nummers zijn gewoon herrie in je oor zeg maar. Maar ik hoorde gister bij de dokter dan ook dat ik een ingeklapt trommelvlies heb, misschien wel door deze cd :)

Artiesten als Mr. Oizo, Gaspard Auge, Etienne de Crecy remix door Djedjotronic, Fischerspooner, Green Velvet, Afro Jack en Mr. Aoki himself, Armand van Helden en Sound of Stereo laten mijn trommelvliezen nog meer trillen dan ze gewend zijn. Een hele fijne cd, maar niet voor thuis.
Op I love techno 13 november staan o.a Caspa, Bloody beetroots, Underworld, Booka shade, Boysnoize, Vitalic, Les petit pilous, A-trak, Dave clarke en Fake blood.

En dat wordt daardoor sowieso een feestje! Dus als je nog geen ticket hebt zou ik deze snel inslaan voor het te laat is!

Kanniewachten i love techno 2010 en de cd is te vinden in je locale platen winkel!

Noni Pony.

1 Response to “I love Techno 2010”


  1. 1 Filip 9 november, 2010 om 1:23 pm

    Ik heb de cd net beluisterd en vind dit persoonlijk op niets trekken! Dit is toch geen techno meer zeker ? De organisatie van ILT gaat er reeds jaren op achteruit ( kunnen beter hun naam veranderen , want dit is geen Techno meer )
    Begrijp niet ( en niet dat ik er iets tegen heb of zo ) dat dit evenement 35000 bezoekers kan trekken :
    1. de prijs voor een kaart is veel te hoog ( toch zeker voor deze line up )
    2. de organisatie trekt al jaren op niets
    3. veel te veel Dubstep , Electro , en dit op I LOVE TECHNO

    I Love techno is sinds jaren meer en meer in de grond aan het zakken , en vind dit persoonlijk erg jammmer , want dit WAS het feest in belgie !!!
    Beste ILT was toch wel een aantal jaren geleden met alle kleppers in de orange room achter mekaar , Chris Liebing , Sven Vath en dan als aflsuiter Richie Hawtin !!! Dat was pas een feest

    Dit jaar , en waarschijnlijk de komende jaren zal men mij daar niet meer zien op dit overroepen evenement.
    Zit dan trouwens op een beter wij , namelijk party with Richie hawtin in Santiago de Chile !!!!!!!!!!!!!! That’s what I call techno


Geef een reactie

